1364794_83227982[1]

Grøn te kan holde væskebalancen ved lige

Når sommeren nærmer sig er det vigtigt at skrue op på sit væskeindtag. Det skulle gerne hænge sammen med den mængde man sveder ud. Efter vores sidste tur, hvor det blev afsløret, at Peter ikke er så meget til vand, har vi valgt at have fokus på væsken i det hele taget, og mest grøn te, da vi kan forstå, at mange keder sig lidt over vand.

Vand kan sagtens erstattes af eksempelvis nedkølet te. Her er grøn te et af de mest benyttede løsninger. Grøn te bliver ikke så besk som mange andre tetyper, når den nedkøles og findes i mange forskellige smagsvarianter. Desuden kan tilføjes frugtstykker eller eksempelvis mynteblade for at forstærke smagen eller tilføje yderlig smag til en grøn te. Frugtstykkerne kan selvfølgelig altid tilføjes, men den milde smag gør grøn te til et oplagt vand til is te.

Grøn te for afvekslingens skyld

For os andre, der egentlig synes fint nok om vand, kan man godt trænge til noget andet med smag indimellem. Her er grøn te et alletiders valg. Ofte kan det være grundet svedmængden, at man ønske at drikke noget med smag, da alt let kan komme til at smage salt. Grøn te er som tidlige nævnt mild i smagen og grøn te egner sig derfor perfekt til iste.

En artikel i Politikken viser, at det er bedre at drikke mindst tre kopper te dagligt i forhold til flere liter vand, hvori der også står, at det er en myte, at te er vanddrivende. Dette vil vi dog ikke kommen nærmere på. Uanset hvad, er det skidt at indtage for få mængder væske, og derfor kan det være et godt alternativ at drikke grøn te i nedkølet form. Se Politikkens artikel om grøn te HER

Related posts:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *